Az Előfizető felszólamlási lehetőségei a Szolgáltatóval való jogvita esetén 1. Az Eht. 21.§ (6)-(8) bekezdésében meghatározott kivételekkel az elektronikus hírközlésre vonatkozó szabályok elektronikus hírközlési szolgáltató általi megsértése esetén NMHH Hivatalához: [Eht. 10.§ (1) 13.] Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Cím: 1133 Budapest, Visegrádi utca 106. E-mail: info@nmhh.hu Postacím:1376 Budapest, Pf. 997. Fax: (+36 1) 468 0680 Helyi illetőséggel rendelkező ügyfélkapcsolati pontok: NMHH Debreceni Hatósági Iroda Cím: 4025 Debrecen, Hatvan u. 43. Telefon: (+36 52) 522 122 NMHH Miskolci Hatósági Iroda Cím: 3529 Miskolc, Csabai kapu 17. Telefon: (+36 46) 555 500 NMHH Pécsi Hatósági Iroda Cím: 7624 Pécs, Alkotmány u. 53. Telefon: (+36 72) 508 800 NMHH Soproni Hatósági Iroda Cím: 9400 Sopron, Kossuth L. u. 26. Telefon: (+36 99) 518 500 NMHH Szegedi Hatósági Iroda Cím: 6721 Szeged, Csongrádi sgt. 15. Telefon: (+36 62) 568 300 A panaszok és bejelentések megtételének módját tartalmazó jogszabályok: 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról 2. Az elektronikus hírközlési szolgáltatást igénybe vevő felhasználókat, előfizetőket, nézőket, hallgatókat, fogyasztókat megillető, elektronikus hírközléssel kapcsolatos méltánylást érdemlő érdekek érvényesülésének elősegítése érdekében, valamint valamely elektronikus hírközlési szolgáltatás nyújtásával kapcsolatos olyan magatartás észlelése esetén, amely az elektronikus hírközlési szolgáltatásra vonatkozó szabály megsértésének nem minősül, illetve nem tartozik a Médiatanács, az Elnök vagy a Hivatal hatáskörébe, de az elektronikus hírközlési szolgáltatást igénybe vevő felhasználók, előfizetők, fogyasztók, valamint a nézők vagy hallgatók méltányolandó érdekének sérelmét okozza vagy okozhatja a Média- és Hírközlési Biztoshoz: [Mttv. 139.§ (1) és 140.§ (1)] Média- és Hírközlési Biztos Cím: 1088 Budapest, Reviczky utca 5. Postacím: 1433 Budapest, Pf. 198. Telefon: (+36 1) 429 8644 Fax: (+36 1) 429 8761 web: http://www.mediaeshirkozlesibiztos.hu/ A panaszok és bejelentések megtételének módját tartalmazó jogszabályok: 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről 2010. évi CLXXXV. törvény a médiaszolgáltatásokról és a tömegkommunikációról 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról 3. Az ügyfélszolgálattal, az előfizetői számlapanaszok elektronikus hírközlési szolgáltató általi intézésének rendjével kezelésével, a számla tartalmával kapcsolatban az Eht.-ban vagy az Eht. végrehajtására kibocsátott jogszabályban meghatározott rendelkezések fogyasztókkal szembeni megsértése, valamint az Eht. 129. § (2) bekezdésében, 130. § (1) bekezdés második mondatában, 130. § (2) bekezdésében, 132. § (4) bekezdésében, 134. § (14) bekezdésének első mondatában, 144. § (1) bekezdésében vagy az Eht. végrehajtására kibocsátott jogszabályban az előfizetők elektronikus hírközlési szolgáltató általi tájékoztatására vonatkozóan előírt követelmények - az egyedi előfizetői szerződés és az általános szerződési feltételek tartalmára vonatkozó követelményeket ide nem értve - fogyasztókkal szembeni megsértése esetén, továbbá a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának megsértése esetén (természetes személy ügyében) [Fttv. 10.§ (1)], a 387/2016.(XII.2.) Korm.sz. rendelet szerinti illetékességi szabályok szerint: Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztály Cím: 1051 Budapest, Sas u. 19. III. em. Telefon: (1) 450-2598 E-mail: fogyved_kmf_budapest@bfkh.gov.hu Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztály Cím: Debrecen (4025 Debrecen, Széchenyi u. 46.) Tel.: (+36 52) 533-924 Fax: (+36 52) 327-753 E-mail: fogyasztovedelem@hajdu.gov.hu A panaszok és bejelentések megtételének módját tartalmazó jogszabályok: 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről 2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról4. A szolgáltatónak a tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. törvénybe ütköző magatartása, valamint az Eht. vagy az Eht. végrehajtására kibocsátott jogszabályban az előfizetők elektronikus hírközlési szolgáltató általi tájékoztatására vonatkozóan előírt követelmények – az egyedi előfizetői szerződés és az általános szerződési feltételek tartalmára vonatkozó követelményeket ide nem értve – fogyasztókkal szembeni megsértése esetén: [Tpvt. 45.§, Fttv. 10.§ (3)] Gazdasági Versenyhivatal 1054 Budapest V, Alkotmány u. 5. (levélcím: 1391 Budapest 62. Pf.: 211.) Tel: (1) 472-8900, Email: ugyfelszolgalat@gvh.hu A panaszok és bejelentések megtételének módját tartalmazó jogszabályok: 1996. évi LVII. törvény a tisztességtelen piaci magatartás és versenykorlátozás tilalmáról 2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról 5. A Szolgáltató általános helyi vállalkozási tevékenységével kapcsolatos jogvita esetén: Gáborján Község Önkormányzata 4122 Gáborján, Fő u. 106. Telefon: 54/418-211 6. Az első fokon illetékes bírósági fórum: Debreceni Járásbíróság 4024 Debrecen, Iparkamara u. 1. Telefon: 52/412-888 A panaszok és bejelentések megtételének módját tartalmazó jogszabályok: 1952. évi III. törvény, 2016. évi CXXX. törvény a polgári perrendtartásról 1959. évi IV. törvény, 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről 2010. évi CLXXXV. törvény a médiaszolgáltatásokról és a tömegkommunikációról 7. Az előfizető és a szolgáltató közötti, a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy bírósági eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala (amennyiben az előfizető a szolgáltatóval már közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését) esetén az illetékes Békéltető Testület: [Fgytv. 18.§ (1)] Szolgáltató székhelye szerinti Békéltető Testület: Név: Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Cím: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Telefon: (52) 500-710, (52) 500-735 E-mail: bekelteto@hbkik.hu Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Telefon: (76) 501-525, (76) 501-532, (70) 7028-403 E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu Baranya Megyei Békéltető Testület Cím: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36. Telefon: (72) 507-154, (20) 283-3422 E-mail: info@baranyabekeltetes.hu Békés Megyei Békéltető Testület Cím: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5. Telefon: (66) 324-976 E-mail: bekeltetes@bmkik.hu Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefon: (46) 501-091 (új ügyek), (46) 501-871 (folyamatban levő ügyek) E-mail: bekeltetes @bokik.hu Budapesti Békéltető Testület Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefon: (1) 488-2131, (1) 488-2186 (fax) E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu Csongrád Megyei Békéltető Testület Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefon: (62) 554-250/118 mellék E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu Fejér Megyei Békéltető Testület Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6. Telefon: (22) 510-310 E-mail: bekeltetes@fmkik.hu Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefon: (96) 520-217 E-mail:bekeltetotestulet@gymskik.hu; Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Cím: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Telefon: (52) 500-710, (52) 500-735 E-mail: bekelteto@hbkik.hu Heves Megyei Békéltető Testület Cím: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint Telefon: (36) 416-660/105 E-mail: bekeltetes@hkik.hu Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305.-306. szoba. Telefon: 20/373-2570 E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. Telefon: (34) 513-010 E-mail: bekeltetes@kemkik.hu Nógrád Megyei Békéltető Testület Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a Telefon: (32) 520-860 E-mail: nkik@nkik.hu Pest Megyei Békéltető Testület Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240. Telefon: (1) 269-0703 E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu Somogy Megyei Békéltető Testület Cím: 7400 Kaposvár, Anna utca 6. Telefon: (82) 501-000 Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefon: (42) 420-180 E-mail:bekelteto@szabkam.hu; Tolna Megyei Békéltető Testület Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Telefon: (74) 411-661, (30) 6370-047 E-mail: kamara@tmkik.hu Vas Megyei Békéltető Testület Cím: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23. Telefon: 30/9566-708 (Dr. Kövesdi Zoltán elnök) E-mail: bea@vmkik.hu (Pergel Bea munkatárs) Veszprém Megyei Békéltető Testület Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Telefon: (88) 412-150 E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu Zala Megyei Békéltető Testület Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24. Telefon: (92) 550-513 E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu A panaszok és bejelentések megtételének módját tartalmazó jogszabályok: 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről